18
mei

Bespiegelingen over Governance, Bestuur, Management en Organisatie in de 21ste eeuw - Hoofdstuk 11

Geplaatst door op in Boeken
  • Fontgrootte: Groter Kleiner
  • Hits: 1244
  • 0 reactie
  • Afdrukken

We besteedden al eerder aandacht aan het boek van managementconsultant en hoogleraar organisatieleer en -verandering Hans Strikwerda. Zijn Bespiegelingen over Governance, Management en Organisatie in de 21ste Eeuw is niet het zoveelste boek met vinklijstjes en checklists, maar stevige kost. Een to-think boek in plaats van een to-do boek. Vandaag bieden wij je de mogelijkheid om gratis hoofdstuk 11 te lezen.

Download hier de inhoudsopgave en het voorwoord, hoofdstuk 8 'Authenticiteit in het werk: romantiek of realiteit' of hoofdstuk 10 'De multidimensionele organisatie'.

Hoofdstuk 11 Shared Service Center 2.0

Veel bedrijven en instellingen in de publieke sector worstelen met de vraag hoe ze qua aansturing op een efficiƫnte wijze de voordelen van shared service centers (ssc's) kunnen materialiseren. Andere bedrijven zijn de worsteling met productcatalogi, interne verrekenprijzen en service level agreements voorbij en slagen er in de shared service centers te integreren in hun concurrentievermogen en in hun innovatieprocessen. Dat komt omdat zij hun shared service centers anders aansturen dan via de traditionele budgetmethode.

 

StrikwerdaH11

Waardeer dit blogbericht:
0

HRzone is het kennisplatform van HRcommunity. De redactie van HRzone bestaat uit een team van jonge en enthousiaste professionals met een passie voor HR. Contact opnemen met de redactie kan via .


twitter hover 32