15
mei

Samen schieten op resultaat: 32 praktijkverhalen gebundeld in een roman over de reis naar social business

Geplaatst door op in Boeken
  • Fontgrootte: Groter Kleiner
  • Hits: 2193
  • 0 reactie
  • Afdrukken

Door met 32 relaties intensief het gesprek aan te gaan over social business en verandering, zijn werkelijke praktijkinzichten verzameld over nieuwe manieren van (samen)werken en kennisdeling - oftewel Social Business.

Deze kennis en inzichten zijn verzameld bij bedrijven door heel Nederland, zoals de NS, Bavaria, Saxion, DAF Trucks, Leger des Heils, Dura Vermeer, Johnson Matthey en Forbo Eurocol. En wat krijg je als je uit deze stapel verzamelde inzichten de essentie van al deze bedrijven destilleert? De business roman: Target BV – Samen schieten op resultaat. Het verhaal over Target BV, dat met vallen en opstaan in 12 stadia op zoek gaat naar de essentie van social business en innovatie.

Samen schieten op resultaat

Robert Smit werkt al jaren als Informatie Manager bij Target BV, een toeleverancier van handboogsportmaterialen. Het gaat niet goed met Target BV, en ook niet met de drive van Robert. Zonder passie of enthousiasme staat hij iedere ochtend op. Het roer moet om: Robert en Target BV moeten een nieuwe uitdaging aangaan om het tij te keren. Die uitdaging dient zich aan wanneer er een mogelijk grote deal op het pad komt: het leveren van de materialen voor de Olympische Spelen van 2016, in Rio de Janeiro.

Deze opdracht kan Target BV alleen naar zich toe trekken als zij zowel intern als extern beter gaat samenwerken. Er is verandering nodig. Binnen Target BV vindt daarom een transitie plaats van traditionele samenwerkingsvormen naar het voeren van een social business, met bijbehorend digitaal samenwerkingsplatform. De veranderingen gaan met veel valkuilen en weerstand gepaard. Zo is er veel weerstand tegen de nieuwe manier van werken, wordt de toegevoegde waarde van het samenwerkingsplatform niet door iedereen ingezien en worden er soms vreemde strategieën gebruikt om de doelen te bereiken. Ook blijkt het een hele uitdaging te zijn om van een eilandcultuur naar een eenheid te gaan.

Met vallen en opstaan maken Robert en Target BV een ontwikkeling door, maar of deze nu positief is...

Download nu 'de tweede ronde'

Lees hier het hoofdstuk 'de tweede ronde' inclusief de theoretische bijlage: Start With Why.

Meer leren hoe je als organisatie succesvol tot social business kunt transformeren, met 84% tevreden gebruikers van je samenwerkings-platform? Schrijf je dan in voor de exclusieve User Adoption Strategies workshop door Michael Sampson op 10 of 11 juni 2015!

Workshop: User Adoption Strategies by Michael Sampson
Datum & tijd: 10 of 11 juni 2015 van 09:00 tot 17:30
Locatie: Rivium Quadrant 75-5, Capelle a/d IJssel

Klik hier voor meer informatie en om je aan te melden voor de workshop.

Waardeer dit blogbericht:
0

HRzone is het kennisplatform van HRcommunity. De redactie van HRzone bestaat uit een team van jonge en enthousiaste professionals met een passie voor HR. Contact opnemen met de redactie kan via .


twitter hover 32