02
sept

Recensie: De Talentafdeling

• Hits: 1098

Yvonne Dekkers las De Talentafdeling van Kees Gabriels en en raadt het boek aan voor leidinggevenden, teamcoaches en zelfsturende teams. Ga aan de slag!

De Talentafdeling van Kees Gabriels roept leidinggevenden op om hun afdeling om te bouwen naar een talentafdeling. Het beeld dat wordt geschetst van de talentafdeling is veelbelovend en aantrekkelijk; er wordt met energie en plezier samengewerkt aan resultaten door gebruik te maken van ieders talent. Het boek loodst je vervolgens door 9 ingangen die je kunt nemen om je talentafdeling te realiseren. Deze worden concreet uitgewerkt in de hoofdstukken.

Talentgericht werken

Inhoudelijk biedt het boek eenvoudige, praktische en behapbare stappen om meer talentgericht te werken. Een leidinggevende, maar ook een (team)coach of een zelfsturend team kan hier direct mee aan de slag. De illustraties en schema’s versterken deze inhoud. De gebruikte metaforen hebben op mij echter een tegenovergestelde werking; ze maken het verhaal onnodig ingewikkeld en abstract. Maar als je daar doorheen leest vind je een krachtige kern.

Energieprincipes

De relatie tussen talent en resultaat komt sterk naar voren; werken vanuit talent zorgt voor betere resultaten! Je wordt meegenomen in een andere manier van kijken en werken die raakt in ieders menszijn. Je voelt dat het zo werkt. De energieprincipes, die in de bonusbijlage uitgebreid worden beschreven, zijn daarnaast heel herkenbaar en gemakkelijk toe te passen.

Aanrader voor leidinggevenden

Het boek is een aanrader voor alle leidinggevenden, maar ook teamcoaches van zelfsturende teams die los willen komen van beklemmende systemen en patronen. Die de enorme potentie aan talent en energie in hun afdeling vrij willen maken en bereid zijn bij zichzelf te beginnen. Na het lezen van dit boek krijg je écht zin om aan de slag te gaan!

0

Yvonne Dekkers is zelfstandig coach en adviseur op het gebied van talent van mens en organisatie. In de loop van de jaren ontdekte zij dat jezelf ontwikkelen op je sterke punten veel meer voldoening en resultaat oplevert dan focussen op je zwakke punten. Met haar kennis, intuïtie en creativiteit helpt ze individuen, teams en organisaties succesvol te zijn door meer vanuit hun talent te werken. Zij weet snel tot de kern door te dringen en beweging in de juiste richting te brengen.

Yvonne geeft workshops voor mensen die hun talent willen ontdekken, versterken en benutten.

linkedin hover 32 twitter hover 32