08
jan

Jezelf zijn bestaat niet

Geplaatst door op in Artikelen
  • Fontgrootte: Groter Kleiner
  • Hits: 5656
  • 0 reactie
  • Afdrukken

Het is een veelgehoorde kreet in ons vak: wees meer jezelf! Geen bruikbaar advies, want dat is sterk afhankelijk van je eigen keuzes en de context, betoogt Jitze Reeder, identiteitsontwikkelaar bij Lagerweij.

Wanneer ben je dan jezelf? Ik worstel er zelf ook wel eens mee. Ben ik mezelf als ik in mijn eentje dit zit te typen, als ik met mijn team een programma ontwikkel, als ik een lezing geef of juist als ik vanavond mijn kinderen voorlees uit Otje? Ik zou zeggen dat ik het allemaal ben en gelukkig word ik daarin ondersteund door het meest recente onderzoek van (sociaal) psychologen. Ze tonen aan dat we niet één identiteit hebben, maar dat verschillende identiteiten binnen ons strijden om voorrang. De ene keer gebruik je je identiteit als manager, de andere keer juist je identiteit als professional. Het is dus mogelijk om te schakelen tussen identiteiten en je effectiviteit in verschillende omstandigheden te vergroten.

Lees verder

Waardeer dit blogbericht:
0

HRzone is het kennisplatform van HRcommunity. De redactie van HRzone bestaat uit een team van jonge en enthousiaste professionals met een passie voor HR. Contact opnemen met de redactie kan via .


twitter hover 32

Reacties