13
feb

Het effect van social media

Geplaatst door op in Artikelen
  • Fontgrootte: Groter Kleiner
  • Hits: 2033
  • 0 reactie
  • Afdrukken

In de huidige dynamische wereld heeft het individu een steeds grotere invloed op het collectief. Social media brengt eenieder in de positie om invloed te hebben op de communicatie van mensen, groepen en organisaties. Geen aandacht hebben voor deze invloed betekent effectiviteit verliezen en dat kan problemen opleveren.

Bedrijven en instellingen zouden daarom hun oor te luister moeten leggen in de online realtime wereld zoals blogs en Twitter – de zogenaamde blogosphere – en deze moeten interpreteren vanuit hun beleid. Als een barometer vertellen de social media wat er komen gaat. Bedrijven en instellingen zouden deze moeten gebruiken om mee te bewegen op de huid van de tijd.

TotalIdentityE

Deze essay is tot stand gebracht door Total IdentityTotal Identity beschrijft de ambitie van organisaties (identiteit), vertaalt deze in de wenselijke breinpositie bij de klant (branding) en betrekt de medewerkers daarbij (internal branding). Total Identity maakt zijn opdrachtgevers fit for the future, door ze via positionering en profilering krachtig in de markt te zetten. Werknemers bij Total Identity worden uitgedaagd zich te ontwikkelen, grenzen over te gaan en te documenteren wat zij zien en wat hun drijft. Deze essay is hier een resultaat van.  

Waardeer dit blogbericht:
0
Getagged in: Beleid Social Media Trends

Martijn Arts is partner in de Total Identity Group en Service Designer.


linkedin hover 32 twitter hover 32