17
jan

De 5 beste bedrijfsvlogs

Geplaatst door op in Social Media & Branding
  • Fontgrootte: Groter Kleiner
  • Hits: 3781
  • 0 reactie
  • Afdrukken

Voor veel bedrijven is het nog wat onwennig: de eerste stapjes op het gebied van vloggen. Maar vloggen is een krachtig middel waar we niet meer omheen kunnen. Treed in de voetsporen van bedrijven die vloggen al eigen hebben gemaakt.

Waarom vloggen?

Vloggen, oftewel, ‘videobloggen’ voegt vandaag de dag echt iets toe. Maar waarom eigenlijk?

Het antwoord daarop is eigenlijk heel simpel. Zoals Sprout in dit artikel zegt: ‘Vlogs geven je bedrijf een gezicht. Je (potentiële) klanten krijgen er een kijkje mee achter de schermen.’ En daar gaat het om. Je zet jezelf neer zoals je gezien wil worden. Dit is wie we zijn, dit is wat we doen. Je laat de medewerkers zien, het kantoor, de dagelijkse werkzaamheden. Een letterlijk kijkje in de keuken. Bovendien, zegt Sprout, slaan we informatie uit video’s nu eenmaal sneller op. Wil je iets overbrengen dat daadwerkelijk blijft hangen, dan is een video de uitgelezen kans om belangrijke informatie over te brengen. Met vloggen kun je inspireren, motiveren en verbinden.

Een aantal grote bedrijven hebben het vloggen al omarmd. Doe inspiratie op uit deze 5 bedrijfsvlogs van Nederlandse én internationale bodem.

1. Achmea

Achmea doet het goed. Ze uploaden regelmatig korte vlogs over uiteenlopende onderwerpen, maar altijd onderwerpen die iets te maken hebben met het bedrijf. Zo loopt medewerker Carlo in dit filmpje binnen bij de klantenservice en maakt even een praatje. Leuk om te zien, maar als kijker denk je vooral: wat pakken ze dat goed aan bij Achmea! En dát is natuurlijk waar het Achmea uiteindelijk om is te doen.

 

 

2. Slack

Als bedrijf kan je potentiële klanten wel vertellen waarom jij de leukste of de beste bent, maar uit de mond van al tevreden klanten wordt dat verhaal veel overtuigender. Laat je klanten aan het woord, zoals in dit filmpje van het Amerikaanse bedrijf Slack.

 

3. DLA Piper

DLA Piper houdt het kort, korter, kortst. Met hun ‘Sixty Seconds’-video’s geven ze helder antwoord op vragen die veel mensen hebben. Het is behapbare informatie en je vindt meteen wat je zoekt. Bovendien geeft het nog een andere boodschap af: DLA Piper heeft verstand van zaken.

 

 

Ook leren vloggen? Kom naar de workshop 'Inspireer met jouw vlog',

Datum: 26 januari, 2017

Schrijf je hier in

4. Coolblue

Is er iets waar Coolblue niet in excelleert op marketinggebied? Inmiddels hebben ze ook vloggen aan hun repertoire toegevoegd. Vrijwel hun gehele youtube-kanaal is de moeite waard om eens te bekijken, maar met dit filmpje laat Coolblue door middel van krachtige storytelling zien wie ze zijn, waar ze voor staan én hoe leuk het is om voor ze te werken. En dat in 1 minuut.

 

 

5. Will It Blend

Will It Blend laat dankzij een aantal briljante video’s zien dat hun blender de krachtigste op de markt is. Hoe? Bekijk het filmpje zelf maar. Show, don’t tell lijkt het credo van dit bedrijf te zijn.

 

 

De belangrijkste lessen die we uit deze voorbeelden kunnen halen? Houd het kort. Weet wat je wil overbrengen. Blijf bij jezelf. En wat humor kan nooit kwaad.

Beeld: Unsplash

Waardeer dit blogbericht:
0
Getagged in: Social Media

Rachelle is binnen HRcommunity verantwoordelijk voor alle content. Ze redigeert en schrijft er op los. Ze creeërt content en onderhoudt contacten met de bloggers. Hiervoor heeft ze gewerkt als copywriter en redacteur. Ze heeft ervaring opgedaan in tijdschriftenland bij titels zoals JAN Magazine. Sinds begin 2017 zet ze haar eerste stapjes in HR-land. 


twitter-icon

Reacties