25
juni

3 vragen aan...Recruitz.io

Geplaatst door op in HRtech
  • Fontgrootte: Groter Kleiner
  • Hits: 813
  • 0 reactie
  • Afdrukken

Ook Recruitz.io, een platform dat gebruikt maakt van kunstmatige intelligentie, was erbij op het Hr Tech Event. We legden ook hen onze 3 vragen voor.

Stel jezelf voor!

Recruitz.io is een volledig geautomatiseerd vacaturemarketingplatform, dat bedrijven en recruitmentorganisaties helpt om de perfecte wervingscampagne uit te voeren. Door gebruik te maken van kunstmatige intelligentie bereiken wij op een slimme manier het juiste talent, op de online media die zij dagelijks gebruiken.

Waarom zijn jullie zo innovatief op HR Tech gebied?

De afgelopen jaren is het steeds lastiger geworden voor bedrijven om toptalent te bereiken. Zij zoeken constant naar de beste kandidaten, maar dit talent rolt van baan naar baan zonder dat ze zelf actief op zoek zijn. Bedrijven hebben hierop hun werving niet aangepast, waardoor veel tijd en geld geïnvesteerd wordt in kanalen die niet de juiste kandidaten opleveren. Het gebrek aan geschikte kandidaten dwingt hen om genoegen te nemen met minder.

De recruitmentwereld is sterk gefragmenteerd en bedrijven kunnen niet meer vertrouwen op traditionele wervingskanalen om talent aan te trekken. Waarom richten bedrijven zich alleen op actief werkzoekenden, als 81% niet actief op zoek is naar een nieuwe baan, maar er wel voor open staat? Wij creëren nieuwe kansen voor recruiters om zich ook op latent werkzoekenden te kunnen richten.

Waarom is Recruitz.io onmisbaar voor HR?

Met Recruitz.io hebben wij innovatieve technologie ontwikkeld die traditionele wervingstechnieken ontstijgt. Wij helpen organisaties de aandacht van talent te grijpen op de online media waar talent daadwerkelijk actief is. Dit zijn social media (waar bijna 2 uur per dag gespendeerd wordt), online communities en Google. Recent onderzoek laat zien dat 73% van de 18–34 jarigen hun laatste baan vond via social media.

We hebben een data-gedreven platform ontwikkeld waar we programmatic advertising, kunstmatige intelligentie en een verscheidenheid aan online media kanalen hebben samengevoegd om advertenties voor vacatures te optimaliseren. Met als doel: bedrijven verbinden met kwalitatief hoogstaand talent die zij anders niet bereikt hadden.

Zo stellen wij recruiters in staat om online marketeers te worden. Door slim gebruik van kunstmatige intelligentie bereiken zij de juiste kandidaten met de voor hen perfecte baan. Voor elke advertentie worden de teksten, afbeeldingen, segmentatie, kanalen en tijdstip van plaatsing door onze technologie volledig onafhankelijk en intelligent gekozen op basis van de kenmerken van de vacature. Door advertenties realtime in te kopen en te optimaliseren biedt onze technologie recruiters de mogelijkheid om binnen enkele klikken een next-gen recruitment campagnes te starten. Wij adverteren enkel en alleen op de best presterende kanalen (onder andere Facebook, Instagram en Google) en leiden de kandidaat direct naar de website van de organisatie.

Waardeer dit blogbericht:
0
Getagged in: Technologie

HRzone is het kennisplatform van HRcommunity. De redactie van HRzone bestaat uit een team van jonge en enthousiaste professionals met een passie voor HR. Contact opnemen met de redactie kan via .


twitter hover 32

Reacties