Onderzoek: Werken HR en M&C voldoende samen?

Het verbinden van interne en externe verandering is voor veel organisaties een belangrijk thema. De adviesbureaus Total Identity en Lagerweij & Partners houden zich beiden bezig met verander- programma's van opdrachtgevers, maar zien ook dat in- en externe werkelijkheid niet altijd op elkaar aangesloten zijn.
Waar Total Identity de vraagstukken met name vanuit de Marketing & Communicatie invalshoek beziet, doet Lagerweij & Partners dit vanuit HR en talentmanagement.
"Onze gesprekken hebben geleid tot dit onderzoek. Wij hebben het thema organisatieverandering dan ook opgepakt vanuit de samenwerking tussen de afdelingen HR en Marketing & Communicatie, want wat je buiten vertelt, moet je binnen kunnen waarmaken. En waar je (binnen) goed in bent, moet je buiten benutten. Zijn Marketing & Communicatie enerzijds en HRM anderzijds daadwerkelijk vier handen op één buik?"
Dit rapport is tot stand gebracht door Total Identity. Total Identity beschrijft de ambitie van organisaties (identiteit), vertaalt deze in de wenselijke breinpositie bij de klant (branding) en betrekt de medewerkers daarbij (internal branding). Total Identity maakt zijn opdrachtgevers fit for the future, door ze via positionering en profilering krachtig in de markt te zetten. Werknemers bij Total Identity worden uitgedaagd zich te ontwikkelen, grenzen over te gaan en te documenteren wat zij zien en wat hun drijft. Deze essay is hier een resultaat van.