06
juni

HR nieuws om niet te missen (week 23)

Geplaatst door op in Nieuws
  • Fontgrootte: Groter Kleiner
  • Hits: 1692
  • 0 reactie
  • Afdrukken

Wekelijks speurt Bright & Company voor jou het internet af op zoek naar interessant, leuk of opmerkelijk HR nieuws uit binnen- en buitenland. Regelmatig publiceren wij deze verzameling op maandag, als leesvoer om je week goed mee te beginnen.

lees hier het HR nieuws om niet te missen van week 20

Krapte op de arbeidsmarkt vanwege hoge drugsgebruik

Bedrijven slaan alarm omdat zij amper geschikt personeel kunnen vinden. De reden: mensen komen niet door de drugstest. In Amsterdam? Nee, in de Verenigde Staten. Lees dit intrigerende verhaal over hoe een ingevoerde drugstest niet alleen een arbeidsmarkt maar ook een maatschappelijk probleem blootlegt.

De robots komen ook voor al uw juridisch werk

De advocatuur maakt kennis met LONald en Ross. Allebei robots die door verschillende advocatenkantoren zijn aangesteld om werk uit handen te nemen, dat voorheen door junior medewerkers zou worden uitgevoerd. Waarbij LONald vooral eenvoudig dataverwerking en –analyseopdrachten uitvoert, gaat de zelflerende Ross een stapje verder.

Advies geven over Generatie Y is Big Business

Oracle, Time Warner, Estee Lauder; allemaal betalen ze grof geld om adviezen en tips te krijgen over hoe zij hun jongste generatie medewerkers beter kunnen begrijpen, binden en boeien. Alleen al in de Verenigde Staten besteden organisaties zo'n 60 tot 70 miljoen dollar aan dit soort generatieadvies. De vraag is natuurlijk: zijn we niet een beetje te ver doorgeslagen?

Gratis maatpak voor banenzoeker

Prachtig stukje maatschappelijk verantwoord ondernemen uit Engeland. Wat doe je als iemand weinig geld heeft, maar wél moet solliciteren? Je stuurt hem naar een kleermaker. Een nieuwe organisatie biedt mensen die op zoek zijn naar een baan, maar onvoldoende financiële middelen hebben om goed voor een sollicitatie voor de dag te komen, een passende oplossing.

New York is in de ban van (ja je leest het goed) een post-it oorlog

Verscheidene marketing- en communicatiebureaus in Lower Manhattan zijn met elkaar verwikkeld geraakt in een intensieve (maar vriendelijke) strijd. Hoe een onschuldige ‘Hi’ uitmondde in over- en weer post-it geweld. Van één raam tot hele verdiepingen vol beplakt met gekleurde papiertjes in de vorm van de Simpsons.

Waardeer dit blogbericht:
0

Tony Brugman heeft een passie voor het zoeken, vinden én delen van nieuwe kennis, data en trends (bij voorkeur op het snijvlak mens, werk en technologie). In zijn dagelijkse werk mag hij dit doen als HR Business Analist bij Bright & Company | HR Strategy.


linkedin hover 32twitter hover 32