Slow banking

De maatschappij eist dat grote instellingen het vertrouwen van klanten terugwinnen. Denk aan de financiële sector, de woningcorporaties en ziekenhuizen. Tegelijkertijd eisen directies, toezichthouders en aandeelhouders bij dit soort grote instellingen meer toezicht en betere risicomodellen om maar weer 'in control' te raken. Allemaal lopen ze in meer of mindere mate aan tegen het spanningsveld tussen klant en clausule, tussen regels en regelen, tussen procedures en praktijk.
Slow Banking gaat nu eens niet over graaiende bankiers, exorbitante bonussen en verkoop van provisie gedreven producten.
Het gaat over medewerkers en leidinggevenden die elke dag proberen om het werk zo goed mogelijk te doen en daarbij worstelen met diezelfde spanning. Spanning om enerzijds te voldoen aan alle controle- en compliance verplichtingen, maar ook de spanning om hun targets te halen én de klant naar tevredenheid te blijven bedienen.
Slow Banking toont aan wat we zijn kwijtgeraakt door binnen organisaties in control te willen zijn. Het boek laat zien hoe vertrouwen in de kracht van mensen hersteld kan worden door meer 'contact'. Dit door stil te staan bij 'de echte bedoeling' van de organisatie en deze te verbinden aan de intrinsieke motivatie en vakmanschap van medewerkers.
Bestel boek
Bestel het boek hier.