26
aug

Whitepaper: Patterns voor een succesvolle social business

Geplaatst door op in Artikelen
  • Fontgrootte: Groter Kleiner
  • Hits: 3415
  • 0 reactie
  • Afdrukken

Verandering is de nieuwe constante. Pas je als organisatie aan, aan de macro-economische veranderingen en word een social business. Maar hoe word je een social business? Download de gratis whitepaper van e-office en leer van praktijkcases en denkrichtingen op basis van onderzoek.

Verandering

Verandering is de nieuwe constante. Organisaties hebben te maken met verschillende macro-economische trends, zoals krimpende en zeer veranderlijke economische cycli, een machtsverschuiving in de commerciële relaties tussen koper en verkoper en personeel dat steeds meer internationaal verspreid is.

Gelukkig zijn er ook nieuwe trends en mogelijkheden op technologisch en zakelijk gebied, die organisaties helpen zich aan de macro-economische veranderingen aan te passen of er zelfs hun voordeel mee te doen. Door alle mogelijkheden op het gebied van cloud, mobiele apparaten en social media te combineren, kunnen organisaties innovaties sneller ontwikkelen en doorvoeren, hun klanten beter begrijpen en bedienen en hun personeel overal beter bij betrekken. In deze paper wordt gekeken hoe organisaties gebruik kunnen maken van werkwijzen en mogelijkheden op het gebied van social business om zichzelf te transformeren en concurrentievoordeel en nieuwe bedrijfswaarde te creëren.

Een social business

Een social business is een organisatie waarvan de cultuur en de systemen de ontwikkeling van netwerken tussen mensen stimuleren om zo nieuwe bedrijfswaarde te creëren. Een social business verbindt mensen met elkaar, zodat ze door middel van gesprekken en het publiceren van informele content snel informatie, kennis en ideeën kunnen uitwisselen. Zowel sociale gespreksinhoud als gestructureerde data worden geanalyseerd vanuit meerdere kanalen en bronnen om zo inzicht te krijgen in de visie van interne en externe belanghebbenden. Dit alles leidt tot een snellere innovatie en bedrijfsvoering, betere besluitvorming en een grotere betrokkenheid en tevredenheid van klanten en medewerkers. Een social business profiteert van lagere operationele kosten, snellere productintroducties, een nauwere betrokkenheid van klanten en medewerkers en een hogere winstgevendheid.

Hoe word je een social business?

Maar hoe begin je? Deze whitepaper geeft een zestal mogelijke richtingen om snel resultaat te behalen. Deze 6 patterns zijn gebaseerd op onderzoek van IBM onder bedrijven die met social business aan de slag zijn.

  • Expertise vinden
  • Inzicht krijgen in wat er bij de klant leeft
  • Kennisdeling verbeteren
  • Wervings- en inwerkprocedures verbeteren
  • Fusies en overnames
  • Veiligheid op de werkvloer verbeteren

 

Download whitepaper Social Business

Dit is de inleiding van de whitepaper 'Social Business, Social business patterns met succes toegepast door toonaangevende en vooruitstrevende organisaties'.

WhitepaperSocialBusiness

Waardeer dit blogbericht:

HRzone is het kennisplatform van HRcommunity. De redactie van HRzone bestaat uit een team van jonge en enthousiaste professionals met een passie voor HR. Contact opnemen met de redactie kan via .


twitter hover 32

Reacties