Goed opdrachtgeverschap: de effecten op betrokkenheid en kennisdeling

Organisaties investeren veel om te boek te staan als ‘goed werkgever’ voor vast personeel. Met de toenemende mate van flexibilisering op de arbeidsmarkt rijst bij veel organisaties steeds vaker de vraag: hoe zijn we een ‘goed opdrachtgever’ voor de professionals die we inhuren? Onder leiding van Prof. Dr. Arjan van den Born deden de Universiteit van Tilburg en HeadFirst, de initiatiefnemers van ZP Facts, hier in samenwerking met kennisplatform ZiPconomy maandenlang onderzoek naar.
Een verdieping die hierin door Dr. Melody Barlage van de Universiteit van Tilburg gemaakt is, is het onderwerp: kennisdeling. Oftewel, hoe zelfstandig professionals op optimaal niveau kennis overdragen naar opdrachtgevers, een belangrijk onderwerp voor veel organisaties. Dit heeft geresulteerd in dit whitepaper, wat vanuit een wetenschappelijke benadering inkijk geeft in het thema goed opdrachtgeverschap en specifieker het onderwerp kennisdeling.
De vragen die hierbij centraal staan:
- In welke mate delen zp’ers kennis met de opdrachtgever?
- Wordt dit beïnvloed als de inhurende organisatie zich opstelt als goed
opdrachtgever? - En welke aspecten van goed opdrachtgeverschap dragen daar dan aan bij?
Klik hier en download de volledige whitepaper.
Beeld: unsplash.com