23
nov

Goed opdrachtgeverschap: de effecten op betrokkenheid en kennisdeling

Geplaatst door op in Artikelen
  • Fontgrootte: Groter Kleiner
  • Hits: 1818
  • 0 reactie
  • Afdrukken

Organisaties investeren veel om te boek te staan als ‘goed werkgever’ voor vast personeel. Met de toenemende mate van flexibilisering op de arbeidsmarkt rijst bij veel organisaties steeds vaker de vraag: hoe zijn we een ‘goed opdrachtgever’ voor de professionals die we inhuren? Onder leiding van Prof. Dr. Arjan van den Born deden de Universiteit van Tilburg en HeadFirst, de initiatiefnemers van ZP Facts, hier in samenwerking met kennisplatform ZiPconomy maandenlang onderzoek naar.

Een verdieping die hierin door Dr. Melody Barlage van de Universiteit van Tilburg gemaakt is, is het onderwerp: kennisdeling. Oftewel, hoe zelfstandig professionals op optimaal niveau kennis overdragen naar opdrachtgevers, een belangrijk onderwerp voor veel organisaties. Dit heeft geresulteerd in dit whitepaper, wat vanuit een wetenschappelijke benadering inkijk geeft in het thema goed opdrachtgeverschap en specifieker het onderwerp kennisdeling.

De vragen die hierbij centraal staan:

  • In welke mate delen zp’ers kennis met de opdrachtgever?
  • Wordt dit beïnvloed als de inhurende organisatie zich opstelt als goed
    opdrachtgever?
  • En welke aspecten van goed opdrachtgeverschap dragen daar dan aan bij?

Klik hier en download de volledige whitepaper.

Beeld: unsplash.com

Waardeer dit blogbericht:
0

Melody Barlage (1988) is sinds 2014 Business Intelligence Specialist bij kennisbemiddelaar HeadFirst. Ze promoveerde in 2014 aan de Universiteit van Tilburg, waar zij nog altijd onderzoek uitvoert naar diverse thema’s rond Zelfstandig Professionals en de flexibilisering van de arbeidsmarkt. Barlage is daarmee de verbindende factor en drijvende kracht achter ZP Facts, de monitor voor de markt van Zelfstandig Professionals, een samenwerking tussen de Universiteit van Tilburg en HeadFirst.


linkedin hover 32 twitter hover 32