08
jan
0

Communities mean business in 2018

Geplaatst door op in Artikelen

We zijn weer terug bij het begin. Het begin van een nieuw jaar, maar ook het begin van een nieuw tijdperk. En in 2018 gaan communities een grotere rol spelen dan ooit te voren. En daarbij staat samenwerking en kennisdeling centraal. Maar hoe werkt zo’n community anno 2018 nu in de praktijk?

Doorgaan met lezen
Hits: 456
04
jan
0

Geef medewerkers de vrijheid om klantgericht te zijn

Geplaatst door op in Artikelen

Om klantgerichter te worden, hebben medewerkers vrijheid nodig. De vrijheid om klanten optimaal te bedienen. Bied daarom dienstverlening die zo persoonlijk mogelijk is en daarom dus klantgericht. Maar hoe doe je dat precies?

Doorgaan met lezen
Hits: 638
19
dec
0
Geplaatst door op in Opinie

Dankzij twee innovatieve ideeën kwam Guido van de Wiel zelf ook op een idee. Namelijk om de Raad van Bestuur af te schaffen. Maar kan dat ook waar worden gemaakt in de realiteit?

Doorgaan met lezen
Getagged in: Cultuur Innovatie
Hits: 592
06
dec
0

Intention Circles als alternatief voor het verplichte functioneringsgesprek

Geplaatst door op in Artikelen

Jaarlijkse plichtmatige functioneringsgesprekken, oneindige vinkjes bij ‘voldoende tot goed’, elk jaar dezelfde riedels van ‘iets meer assertiviteit, wat proactiever, fijn dat je zo collegiaal bent’. In dit artikel bieden de auteurs een passend en baanbrekend alternatief voor de jaarlijkse HR-cyclus. Wat is daar eigenlijk mis mee en wat is een gezond alternatief?

Doorgaan met lezen
Hits: 1129
29
nov
0

Wat hebben paddenstoelen met kennisdeling te maken?

Geplaatst door op in Artikelen

Tijdens onze weekend bos- en heidewandelingen komen we nog met regelmaat een verdwaalde paddenstoel tegen, maar kort geleden schoten ze allemaal ineens uit de grond. Dan realiseer je je weer eens goed wat ze ooit bedoelde met dit mooie gezegde.

Doorgaan met lezen
Getagged in: Innovatie Trends
Hits: 717
09
nov
0

Waarom je de status-quo moet uitdagen met positieve vragen

Geplaatst door op in Artikelen

Positieve vragen zijn een kant-en-klare bron van positieve kracht. Het enige dat je hoeft te doen, is de juiste vragen stellen en een rijkdom aan informatie, ideeën, kennis en wijsheid ontvouwen zich.

Doorgaan met lezen
Hits: 604
07
nov
0

De allerbelangrijkste managersvraag

Geplaatst door op in Artikelen

Een directeur werd aangesteld om een nieuwe strategie uit te werken voor een bedrijfsonderdeel. In tegenstelling tot de verwachtingen kwam hij niet met een plan in de eerste beroemde honderd dagen na zijn aantreden. Pas na zes maanden hoorde de raad van bestuur van hem. Waarom?

Doorgaan met lezen
Hits: 744
06
okt
0

Wat Google heeft geleerd van haar zoektocht naar het bouwen van het perfecte team

Geplaatst door op in Artikelen

Hoe creëren wij hoog-presterende teams binnen Google? Dat was de vraag die onderzoekster Julia Rozovsky 3 jaar lang bezig heeft gehouden. Onder de codenaam Project Aristotle heeft zij met een team binnen Google 180 teams aan vragenlijsten, gedragsobservatie en persoonlijke gesprekken onderworpen om deze vraag te beantwoorden.

Doorgaan met lezen
Getagged in: Teamontwikkeling
Hits: 811
04
okt
0

De wisselwerking tussen bevlogen medewerkers en tevreden klanten

Geplaatst door op in Opinie

Het klinkt logisch: bevlogen medewerkers zorgen voor tevreden klanten. En (on)tevreden klanten hebben invloed op de werkbeleving binnen organisaties. Lang niet alle organisaties lijken zich hier van bewust, maar gelukkig sommige wel. Graag deel ik mijn eigen ervaringen.

Doorgaan met lezen
Getagged in: Cultuur Engagement
Hits: 1255
03
okt
0

Liever een vergadering dan een survivalweekend

Geplaatst door op in Artikelen

Abseilen in de Ardennen is wellicht een prestatie die je niet snel vergeet. Een teamervaring die direct relevant is, doet echter nog meer goed. Op-het-puntje-van-je-stoel vergaderen en een collega helpen met een schijnbaar niet op te lossen probleem, geeft een kick. On-the-job werkt beter dan off-the-job.

Doorgaan met lezen
Getagged in: Teamontwikkeling
Hits: 969