24
okt

Breinleiderschap

Geplaatst door op in Boeken
  • Fontgrootte: Groter Kleiner
  • Hits: 1858
  • 0 reactie
  • Afdrukken

Verbeter je leiderschap met kennis uit de neuropsychologie. Op elke werkplek wordt geleerd. Leidinggevenden kunnen zelf grote invloed uitoefenen op het leren van hun medewerkers.

Als je leren wilt sturen, is het op zijn minst handig te weten hoe dat leren in zijn werk gaat. Als je het brein wilt vormen, is het goed te weten wat het kan en hoe het werkt. Dit boek biedt deze inzichten. Het laat zien dat het optreden van leidinggevenden en hun eigen houding ten aanzien van leren (en fouten maken) impact hebben op de ontwikkelingsbereidheid van medewerkers.

'Breinleiderschap' is een drieluik waarin in het eerste deel aan de hand van de ervaringen van een manager wordt getoond hoe leidinggevenden breinkennis kunnen toepassen. Het theoriedeel bevat breinkennis voor leidinggevenden. Ten slotte kan de lezer aan de hand van een los bijgeleverd logboek zijn eigen breinleiderschap toetsen.

Dit boek is geschreven voor leidinggevenden, managementconsultants, trainers en coaches die willen bijdragen aan leren leren.

Bestel boek

Klik hier om het boek te bestellen.

Waardeer dit blogbericht:
0

In tien jaar tijd heb ik een groot aantal bedrijven begeleid in het structureel ontwikkelen van hun personeel, het verder vormgeven van hun opleidingsbeleid, het opzetten van werkende, menselijke kennismanagementsystemen en het coachen van (startend) leidinggevenden. In 2007 heb ik de overstap gemaakt naar Nyenrode, waar ik sindsdien als programma manager verbonden ben aan de afdeling Executive Education & Organisation Development.


In die rol ontwerp en begeleid ik customized management development programma's voor grote, in Nederland gevestigde bedrijven. Deze programma's zijn hoofdzakelijk gericht op het versterken van leiderschap en samenwerking.


Ik houd mij bezig met de acquisitie, ontwikkeling en uitvoering van deze programma's en ben eindverantwoordelijk voor de gekozen methodieken en gedoceerde inhouden. Tijdens de programma's treed ik op als procesbegeleider, begeleid ik de docenten en geef ik de deelnemers feedback op hun persoonlijke leerproces.

Reacties