15
okt

De 5 meest gestelde vragen over employee journey feedback

Geplaatst door op in Artikelen
  • Fontgrootte: Groter Kleiner
  • Hits: 890
  • 0 reactie
  • Afdrukken

Als partner van HRcommunity verzorgde Integron een workshop tijdens het Employee Journey Event op 12 juni 2018. Tijdens de interactieve sessie die werd bijgewoond door tientallen HR-professionals werden volop vragen gesteld aan mij en mijn collega’s. Ook na afloop tijdens mijn gesprekken met aanwezigen en in mijn dagelijkse beroepspraktijk merk ik dat dit meetinstrument hot is. Eerder dit jaar schreef ik al over de employee journey. Nu is het tijd om de vijf meest gestelde vragen op een rij te zetten én te beantwoorden.

1. Uit welke fases bestaat de employee journey?

De employee journey bestaat uit drie fases: instroom, doorstroom en uitstroom. Belangrijk om te melden is dat de instroom begint bij employer branding, dus nog voordat de medewerker in dienst treedt. De instroomfase duurt drie tot zes maanden. Dan volgt de doorstroom. Dit kan onbeperkt duren. De uitstroom start wanneer de medewerker zijn contract heeft opgezegd of wanneer het anderszins definitief is dat hij de organisatie gaat verlaten. Speerpunt is dat een vertrekkende medewerker dat doet als ambassadeur van de organisatie.

Lees verder

Waardeer dit blogbericht:
0

HRzone is het kennisplatform van HRcommunity. De redactie van HRzone bestaat uit een team van jonge en enthousiaste professionals met een passie voor HR. Contact opnemen met de redactie kan via .


twitter hover 32

Reacties