Wim Schuurmans

Wim Schuurmans

Wim Schuurmans (1968) is ondernemer, auteur en gepassioneerd spreker. Wim begon zijn carrière eind jaren tachtig als Apple-vertegenwoordiger. Na verschillende (management)functies bij diverse organisaties startte hij in 2001, gedreven vanuit passie voor klant- en merkbeleving, zijn eigen onderneming Experientis B.V.
Vanuit zijn geloof in de kracht van loyale klanten en bevlogen medewerkers richtte hij later Lerenenmotiveren.nl op. Ontwikkeling van medewerkers en het creëren van loyale klanten staan centraal bij zijn bedrijfsactiviteiten. Wim Schuurmans is te boeken voor lezingen via Assemblee sprekersbureau.


linkedin hover 32 twitter hover 32


 

11
aug
0

Ruimte geven aan professionals

Geplaatst door op in Opinie

Het geven van ruimte aan medewerkers is noodzakelijk om de verbinding tussen beleving, betekenis en bevlogenheid te laten ontstaan. Door medewerkers ruimte en vertrouwen te geven, door ze te empoweren kunnen zij zelf actief bijdragen aan het hogere doel.

Doorgaan met lezen
Hits: 1887
04
aug
0

Een klimaat voor bevlogenheid

Geplaatst door op in Opinie

Op het vinden en behouden van de juiste balans hebben zowel medewerkers als de organisatie een grote invloed. Medewerkers kunnen zelf sturen op een goede balans tussen hun eigen passie, talent en kracht en de baan. Zij kunnen uitdagingen in het werk creëren die aansluiten bij hun passie. Organisaties kunnen een klimaat voor bevlogenheid stimuleren door competente mensen op de juiste posities aan te nemen.

Doorgaan met lezen
Hits: 2431
28
juli
0

Bevlogenheid, hoe het werkt

Geplaatst door op in Opinie

Op de vraag hoe bevlogenheid ontstaat kunnen we een kort antwoord geven: uit de juiste balans tussen wat energie vraagt in het werk en wat energie geeft. Wat energie vraagt wordt ook wel aangeduid met 'taakeisen' en wat energie geeft met 'energiebronnen'. De balans tussen taakeisen en energiebronnen speelt de hoofdrol in de werking van bevlogenheid.

Doorgaan met lezen
Hits: 2972
21
juli
0

Bevlogenheid, wat en waarom?

Geplaatst door op in Opinie

We kennen allemaal mensen in onze omgeving die we, bewust of onbewust, zien als bevlogen. Kenmerkend voor deze personen is dat ze vaak energiek en enthousiast zijn. Maar wat is bevlogenheid eigenlijk en waarom willen we het allemaal zijn?

Doorgaan met lezen
Hits: 6563
14
juli
0

Er toe doen voor de ander

Geplaatst door op in Opinie

De economische fase waarin we ons nu bevinden wordt gekenmerkt door waardecreatie: het toevoegen van waarde voor anderen en onszelf. In deze fase die geduid wordt als 'betekeniseconomie' draait het niet om 'meer' maar om 'beter'; daarom wordt ook wel over het 'welzijntijdperk' gesproken.

Doorgaan met lezen
Getagged in: Engagement Trends
Hits: 1668
07
juli
0

Van grondstof naar betekenis

Geplaatst door op in Opinie

De wereld is sterk in ontwikkeling, en deze ontwikkelingen zijn dusdanig dat we kunnen spreken over een verandering van een tijdperk. Oude systemen en instituten staan ter discussie en blijken niet langer houdbaar. Bestaande waarden veranderen, ego en macht verliezen aan kracht. Misstanden die in het verleden geaccepteerd leken worden nu ter discussie gesteld.

Doorgaan met lezen
Hits: 1801
04
juli
0

Verboden voor klanten, wij houden van fans

Geplaatst door op in Boeken

We bevinden ons in het tijdperk van de belevenis- en betekeniseconomie! De organisaties, merken en ondernemers die zich weten te onderscheiden, hebben naast oog voor Beleving ook aandacht voor Betekenis en Bevlogenheid.

Doorgaan met lezen
Hits: 2429