Owen de Vries

Owen de Vries

Ruim 20 jaar werkte Owen de Vries bij ABN AMRO in diverse functies zoals accountmanager, kredietanalist, restructurer Bijzonder Beheer, business analist en productmanager. Binnen zijn werk was hij altijd gefascineerd door het vak bankieren en de relatie tussen de maatschappij en banken. Tijdens zijn werkzaamheden bij de bank besloot hij ooit iets te gaan doen met de ervaringen en inzichten die hij tegenkwam in de praktijk. Naast het schrijven van dit boek werkt De Vries in het dagelijks leven als consultant, en trainer voor banken en financiƫle instellingen in Nederland. Daarnaast wordt hij regelmatig ingehuurd als spreker.

21
apr
0

Wat kunnen banken met Pasen van Bach leren?

Geplaatst door op in Opinie

In mijn vorige column op HRzone had ik het over het belang van mens- en maatschappijgericht bankieren en de rol van HR daarin. In deze column pleitte ik er voor dat HR meer moet opkomen voor de medewerkers en ze niet moet laten vervangen door systemen. Bankieren is mensenwerk en mensen maken het verschil. Zeker als het gaat om de zogenaamde 'matters of the heart'.

Doorgaan met lezen
Hits: 1717
04
feb
0

Heartful Banking

Geplaatst door op in Artikelen

De toegevoegde waarde van mensen binnen banken wordt zwaar onderschat. Mensen zijn de poort tot klantbinding, tot duurzaam maatschappelijk en financieel rendement. Dit kan niet door systemen worden gedaan. Bankieren is en blijft mensenwerk. HR zou hierin het voortouw moeten nemen door de collega's aan het front extra te beschermen bij reorganisaties.

Doorgaan met lezen
Hits: 2605
05
dec
0

Heartful banking

Geplaatst door op in Boeken

"Het wordt tijd dat banken nog kritischer kijken naar hun manier van opereren: Banken moeten bereid zijn om veel verder te kijken dan enkel de Klant Centraal zoals onderzoekscommissies en politiek aangeven", dit stelt oud-bankier Owen de Vries in zijn nieuwe boek Heartful Banking, waarmee hij de bankenwereld wakker schudt. Een boek waarmee hij niet alleen kritisch kijkt naar het opereren van banken, maar ook naar de houding van klanten. Naast het belichten van de kloof tussen banken en de maatschappij , biedt hij in zijn boek ook een nieuw model om zorgvuldig om te gaan met ontwikkelingen die op de bankwereld afkomen. " Het gaat er in deze tijd om dat banken het verschil maken."

Doorgaan met lezen
Hits: 1956