Melody Barlage

Melody Barlage

Melody Barlage (1988) is sinds 2014 Business Intelligence Specialist bij kennisbemiddelaar HeadFirst. Ze promoveerde in 2014 aan de Universiteit van Tilburg, waar zij nog altijd onderzoek uitvoert naar diverse thema’s rond Zelfstandig Professionals en de flexibilisering van de arbeidsmarkt. Barlage is daarmee de verbindende factor en drijvende kracht achter ZP Facts, de monitor voor de markt van Zelfstandig Professionals, een samenwerking tussen de Universiteit van Tilburg en HeadFirst.


linkedin hover 32 twitter hover 32

26
jan
0

Zorgen zzp’ers om wetswijzigingen

Geplaatst door op in Nieuws

Er is politiek veel te doen om de wet- en regelgeving rond zp’ers. Onder meer het afschaffen van zelfstandigenaftrek en de mogelijke vervanging van de VAR houden de gemoederen bezig. Dit baart zp’ers grote zorgen, blijkt uit onderzoek van marktmonitor ZP Facts in samenwerking met Dutch Network Group onder honderden zelfstandigen. Naast wetswijzigingen maken zp’ers zich met name zorgen over hun tarief en het binnenhalen van voldoende opdrachtgevers.

Doorgaan met lezen
Hits: 1587
10
dec
0

Jongere zzp’er wil kortere opdracht

Geplaatst door op in Nieuws

Uit het laatste rapport van ZP Facts, de marktmonitor voor zzp’ers ofwel zelfstandig professionals (zp’ers) in de zakelijke dienstverlening, blijkt dat jongere professionals over het algemeen kortere opdrachten hebben dan oudere professionals. Zp’ers ouder dan 45 jaar hebben gemiddeld opdrachten die twee maanden langer duren dan die van hun collega’s van 45 of jonger.

Doorgaan met lezen
Hits: 1453
03
dec
0

Goed opdrachtgeverschap: kennisdeling

Geplaatst door op in Opinie

In welke mate delen Zelfstandig Professionals kennis met hun opdrachtgevers? En kan je als goed opdrachtgever de ZP’er zich betrokken laten voelen bij zijn werk en de organisatie, zodat hij meer kennis gaat delen? ZP Facts onderzocht het. Een overzicht van de resultaten zie je in deze infographic.

Doorgaan met lezen
Hits: 1779
23
nov
0

Goed opdrachtgeverschap: de effecten op betrokkenheid en kennisdeling

Geplaatst door op in Artikelen

Organisaties investeren veel om te boek te staan als ‘goed werkgever’ voor vast personeel. Met de toenemende mate van flexibilisering op de arbeidsmarkt rijst bij veel organisaties steeds vaker de vraag: hoe zijn we een ‘goed opdrachtgever’ voor de professionals die we inhuren? Onder leiding van Prof. Dr. Arjan van den Born deden de Universiteit van Tilburg en HeadFirst, de initiatiefnemers van ZP Facts, hier in samenwerking met kennisplatform ZiPconomy maandenlang onderzoek naar.

Doorgaan met lezen
Hits: 1810
19
nov
0

Eén op de tien zzp’ers mist uitdaging in zijn opdracht

Geplaatst door op in Nieuws

De Nederlandse zzp-markt stevent af op één miljoen professionals. De groei is grotendeels te danken aan zzp’ers in de zakelijke dienstverlening, ook wel zelfstandig professionals (zp’ers) geheten. Ondanks dat de zelfstandig professional de opdracht die hij uitvoert voor zijn opdrachtgever gemiddeld waardeert met het cijfer 7,9, geeft 9 procent ook aan dat hij uitdaging mist in zijn opdracht. Dit blijkt uit de derde editie van ZP Facts, de kwartaalmonitor voor de zp-markt.

Doorgaan met lezen
Hits: 2051
16
nov
0

Zzp’er geeft zichzelf ruime 8 voor kennisdeling met opdrachtgever

Geplaatst door op in Nieuws

Organisaties investeren veel om te boek te staan als ‘goede werkgever’ voor vast personeel. Met de toenemende mate van flexibilisering op de arbeidsmarkt rijst steeds vaker de vraag: wanneer is een organisatie een goede opdrachtgever? De Universiteit van Tilburg en HeadFirst, de initiatiefnemers van ZP Facts, deden onderzoek naar dit thema en gingen specifiek in op kennisdeling. 

Doorgaan met lezen
Hits: 2083