Judith Droste

Judith Droste

In tien jaar tijd heb ik een groot aantal bedrijven begeleid in het structureel ontwikkelen van hun personeel, het verder vormgeven van hun opleidingsbeleid, het opzetten van werkende, menselijke kennismanagementsystemen en het coachen van (startend) leidinggevenden. In 2007 heb ik de overstap gemaakt naar Nyenrode, waar ik sindsdien als programma manager verbonden ben aan de afdeling Executive Education & Organisation Development.


In die rol ontwerp en begeleid ik customized management development programma's voor grote, in Nederland gevestigde bedrijven. Deze programma's zijn hoofdzakelijk gericht op het versterken van leiderschap en samenwerking.


Ik houd mij bezig met de acquisitie, ontwikkeling en uitvoering van deze programma's en ben eindverantwoordelijk voor de gekozen methodieken en gedoceerde inhouden. Tijdens de programma's treed ik op als procesbegeleider, begeleid ik de docenten en geef ik de deelnemers feedback op hun persoonlijke leerproces.

28
mei
0

Volgerschapsontwikkeling

Geplaatst door op in Opinie

Kent u dat, dat u in een gesprek met vakgenoten zo enthousiast wordt over een nieuw leiderschaps-ontwikkelprogramma dat u de kop van de wervende tekst op intranet al verzonnen heeft? Dat u in uw hoofd al bezig bent met de eerstvolgende bijeenkomst om dit lumineuze plan te delen?

Doorgaan met lezen
Getagged in: Leiderschap Leren
Hits: 2493
24
okt
0

Breinleiderschap

Geplaatst door op in Boeken

Verbeter je leiderschap met kennis uit de neuropsychologie. Op elke werkplek wordt geleerd. Leidinggevenden kunnen zelf grote invloed uitoefenen op het leren van hun medewerkers.

Als je leren wilt sturen, is het op zijn minst handig te weten hoe dat leren in zijn werk gaat. Als je het brein wilt vormen, is het goed te weten wat het kan en hoe het werkt. Dit boek biedt deze inzichten. Het laat zien dat het optreden van leidinggevenden en hun eigen houding ten aanzien van leren (en fouten maken) impact hebben op de ontwikkelingsbereidheid van medewerkers.

Doorgaan met lezen
Hits: 1861