Frans van Rooij

Frans van Rooij

Na zijn opleiding Bedrijfskader heeft Frans van Rooij in diverse organisaties carrière gemaakt van verkoper naar marketingverantwoordelijke. Tegelijkertijd ging hij als freelancer aan de slag bij een trainingsinstituut op het gebied van management, marketing en sales.


Na het schrijven van zijn 10e strategisch marketingplan bij een educatieve uitgeverij ging hij in dienst bij een trainingsinstituut waar hij eindverantwoordelijk werd voor incompany opleidingen. Deze formule heeft hij verder uitgedragen in diverse Europese en Aziatische landen. Na 10 jaar is hij voor zichzelf begonnen met het helpen van ambitieuze mensen om hun dromen te realiseren. Dat geeft hem een enorme kick!

01
juli
0

Een eigentijdse waardecurve: geen managers meer

Geplaatst door op in Opinie

Als je als organisatie niet met de tijd meegaat, loopt op korte termijn je bestaansrecht gevaar. Maar wat als de vertaalslag van de tijdsgeest betekent dat daarmee je eigen baan op de tocht komt te staan? Ga je dan nog mee met de tijd of ontken je dan bepaalde ontwikkelingen? In deze blog ga ik in op de toegevoegde waarde van een organisatie en hoe je de klant centraal kunt zetten.

Doorgaan met lezen
Hits: 2795
11
feb
0

Een vrouwenquotum wordt door vrouwen zelf tegengewerkt

Geplaatst door op in Opinie

In de zakelijke kranten en businessmagazines staan steeds vaker artikelen over de wens om meer vrouwen aan de top van organisaties te krijgen. Tijdens een sessie met visionaire vrouwen over toekomstig leiderschap kwam naar voren dat vrouwen van zichzelf vinden dat zij niet zo sterk in netwerken zijn en dat zij elkaar ook minder gunnen. Die quotum krijgt daarmee een geringe slagingskans.

Doorgaan met lezen
Getagged in: Arbeidsmarkt Diversiteit
Hits: 2074
30
juli
0

Bij strategisch handelen past in deze tijd geen (hr-) management!

Geplaatst door op in Opinie

Gebeurtenissen in de wereld volgen elkaar steeds sneller op. De reactietijd, die je als organisatie hebt, wordt steeds korter. Grotere organisaties reageren door hun ingewikkelde structuur vaak te laat. In de pers volgt de ene winstwaarschuwing na de ander.

Doorgaan met lezen
Getagged in: Organiseren Strategie
Hits: 1516
30
apr
0

Past de samenstelling van uw Raad van Advies wel bij de huidige tijdsgeest?

Geplaatst door op in Opinie

In veel organisaties plaatst men aan de bovenkant van de hiërarchische structuur een adviesraad. Een adviesraad staat de directie met raad en daad bij. Vaak tref ik bij grote organisaties in zo'n adviesraad veel mensen aan van generatie B: de babyboomers die tussen 1946 en 1964 geboren zijn. Geregeld zijn dit dan ook nog eens alleen maar oude 'wijze' mannen. Is zoiets nu wel van deze tijd? Ik vind absoluut van niet!

Doorgaan met lezen
Hits: 1586
27
mrt
0

Flock Leadership

Geplaatst door op in Boeken

In dit boek verwoordt Frans van Rooij zijn gedachtegoed over aandachtspunten die hij voor organisaties ziet. Door het verspreiden van dit gedachtegoed krijgt Flock Leadership een plaats. Er is geen sterkere kracht in de wereld dan een idee waar de tijd klaar voor is.

Doorgaan met lezen
Getagged in: Leiderschap Organiseren
Hits: 1579
31
okt
6

Deze tijd heeft een nieuwe leiderschapsstijl nodig

Geplaatst door op in Opinie

Ik hoor het je al zeggen: "Weer een artikel over leiderschap. Daar kan je inmiddels een flinke boekenkast mee vullen." Klopt. Ik heb mijn boekenkast ook gevuld met ruim 2.000 managementboeken. Ik heb die boeken ook nog eens allemaal (vluchtig) gelezen. Gelukkig heb ik daar jaren over mogen doen. En elke maand bestel ik weer ongeveer twintig nieuwe boeken. Als consultant, coach en trainer wil ik graag bijblijven in mijn vak.

Doorgaan met lezen
Hits: 3419