17
feb

5 redenen waarom je mobile training moet implementeren in 2017

Geplaatst door op in Arbeidsmarkt
  • Fontgrootte: Groter Kleiner
  • Hits: 1930
  • 0 reactie
  • Afdrukken

Een groot deel van de dagelijkse bezigheden wordt inmiddels in de handpalm gedaan. Vreemd eigenlijk, dat je een training nog niet gewoon via je smartphone kunt volgen. We geven je 5 redenen waarom je dit jaar mobile training moet implementeren.

1. Het aantal mobiele medewerkers ver(drie)dubbelt zich

Het nieuwe werken, een bring your own device beleid, videovergaderen: al dit soort ontwikkelingen leiden ertoe dat medewerkers steeds mobieler worden. Onderzoeksbureau Gartner verwacht dat het aantal medewerkers dat afhankelijk is van mobiele apparaten en technologie over een jaar is verdubbeld of zelfs verdriedubbeld. Steeds minder werkzaamheden worden gedaan door fysiek bij elkaar te zijn. Waarom zou je mensen dan nog wel samen laten komen voor een live training? Mobile training biedt een alternatief: onbeperkt oefenen op eigen tijd en locatie, zonder dat er aan effect wordt ingeboet.

2. We doen steeds meer op onze smartphones

Het eerste en het laatste dat we op een dag zien is tegenwoordig onze smartphone. Gemiddeld voeren we er dagelijks 221 taken op uit, veel meer dan op onze pc. Bovendien gebruikt 27% van door Google onderzochte Amerikanen alleen een smartphone op een gemiddelde dag. Samen zijn deze activiteiten goed voor dagelijks drie uur en een kwartier naar het schermpje staren, en het aantal dingen dat we op onze tablet of smartphone kunnen doen groeit met de dag. Door ook training mobiel aan te bieden, maak je de stap om te trainen zo klein mogelijk en zal de participatie toenemen.

3. We verwachten antwoorden binnen handbereik

Inmiddels zoekt bijna 40% van ons alleen nog maar op een smartphone naar benodigde informatie. We zijn gewend om een behoefte direct te vervullen en dat geldt ook voor trainingsbehoeften. Althans, niet de behoefte van het trainen zelf, maar het voorbereiden van een specifieke situatie. Als we voor een gesprek of presentatie nog eens willen oefenen op gerelateerde vaardigheden, moet die oefening wel direct beschikbaar zijn. Aangezien je je smartphone altijd bij je hebt, is mobile training ook altijd beschikbaar.

4. Mobile learning maakt de stap al

Meer nog dan mobile training, raakt mobile learning inmiddels ingeburgerd binnen organisaties. Als het over kennis (learning) gaat in plaats van vaardigheden (training), gebruikt bijna de helft van hen e-learning in mobiele vorm. En met succes: driekwart van de medewerkers is meer gemotiveerd om te leren en is meer betrokken dan voordat m-learning werd ge├»mplementeerd. Ook leren ze sneller dan op de pc. Dat komt doordat leren (en trainen) op de mobiel vaker en in kleinere delen gebeurt. Daarnaast dwingt het kleinere scherm van de smartphone af dat content effici├źnt en ontdaan van randinformatie wordt overgebracht.

5. Je medewerkers zitten er op te wachten

Een belangrijke vraag: zitten werknemers er wel op te wachten? Bijna 60% van de medewerkers geeft aan dat ze de e-learningtools van hun bedrijf meer zouden gebruiken als de content opgesplitst zou zijn in meerdere kortere delen.En dat is waar mobile training zich uitstekend voor leent. Bovendien gaan mobile training-deelnemers vaker even trainen. Afgelopen jaar werd bijna de helft van onze online trainingen mobiel gedaan, met als gevolg dat men steeds meer uit zichzelf buiten werktijd traint. Dat wordt niet als vervelend gezien, maar juist als voordeel!

Benieuwd naar het effect van mobile training op de trainingsmomenten van medewerkers? Lees ons rapport! Of ervaar zelf hoe mobile training werkt.

Waardeer dit blogbericht:
0
Getagged in: E-learning

Reacties