12
sept

Whitepaper van de maand: Contentmarketing voor recruitment

Geplaatst door op in Nieuws
  • Fontgrootte: Groter Kleiner
  • Hits: 1300
  • 0 reactie
  • Afdrukken

De whitepaper-database van HRzone draait op volle toeren. Vandaag besteden we aandacht aan de tweede whitepaper van de maand, Contentmarketing voor Recruitment van Connexys.

Ik sprak met Manola van Diest van Connexys en stelde haar een paar vragen. 

De hoofdvraag van de whitepaper is: Hoe kan contentmarketing bijdragen aan het succes van recruitment? Wat is dé tip hiervoor die je de lezers van HRzone wilt meegeven?

Contentmarketing helpt om je als werkgever top of mind te worden en te blijven bij veelbelovend talent. De kunst is om op de juiste plaats, op het juiste moment, precies die informatie te bieden die voor een potentiële kandidaat relevant is. Hierdoor schep je een band met je arbeidsmarktdoelgroepen, je leert elkaar wederzijds kennen. Dit zorgt ervoor dat je hen gemakkelijker kunt aantrekken op het moment dat er een relevante vacature ontstaat.

Je haalt een aantal aansprekende voorbeelden aan, waaronder die van Coolblue. Wat is een ander succesverhaal?

Er zijn talloze inspirerende voorbeelden van werkgevers die contentmarketing op een effectieve en originele wijzen inzetten. In de whitepaper Contentmarketing voor Recruitment laat ik enorm veel best practices zien, die je op ideeën kunnen brengen voor jouw eigen organisatie. ABN AMRO pakt het bijvoorbeeld heel professioneel aan. Zij zetten strategisch verschillende kanalen in om zichzelf als werkgever in de schijnwerpers te zetten en in contact te treden met talent. Mooi voorbeeld hiervan is hun speciale werken-bij Facebookpagina.

En wat werkt niet?

In contact treden, daar draait het allemaal om. Contentmarketing gaat niet om simpelweg eenzijdig zenden. Die tijd is voorbij. Het gaat om interactie, wederkerigheid en elkaar écht leren kennen. In alle eerlijkheid. Geen gladde praatjes en smetteloze stockbeelden, maar authentieke verhalen. Laat zien wie je écht bent, hoe het is om bij jouw organisatie te werken en vooral: wat betekent werken bij jouw organisatie écht voor de kandidaat.

Booking.com bijvoorbeeld zoekt talent over de hele wereld. Gevolg is natuurlijk dat die mensen gaan nadenken hoe het zou zijn om in Nederland te wonen. Hiervoor heeft Booking een filmpje gemaakt:

 

Hoe kom je aan goede content?

Er is binnen je organisatie enorm veel interessante content. Nedap laat op hun werken-bij website mooi zien hoe je al die verschillende content kan delen met je doelgroepen. Op hun site: Life at Nedap kan je ze zien waar deze fabrikant van intelligente technologische oplossingen allemaal mee bezig is. Verder delen ze ook in sessies vaktechnische kennis met hun doelgroepen in zogenaamde NedapTalks.

 

Een geweldige manier om je te profileren als expert en tegelijkertijd potentiële kandidaten te laten zien wat werken bij Nedap betekent.

Wanneer doe je het goed?

Belangrijk is dat je tevoren je doelstellingen goed formuleert. Wat wil je bereiken met je contentstrategie? Wat zijn je KPI’s? Die kan je vervolgens meten, zodat je weet of je op de goede weg bent en waar je eventueel zou willen bijsturen. In de whitepaper geef ik een aantal handige tips om een doeltreffende strategie op te zetten. 

Lever je whitepaper in en win!

Heb je zelf een mooi whitepaper? Laat het ons weten! Wij zullen deze opnemen in de database. Elke maand roepen we een whitepaper van de maand uit, waarvan de aanbieder naar keuze een social media pakket ter waarde van €450,00 of een advertorial ter waarde van €750,00 wint. Waar wacht je nog op?

Uploaden whitepaperbeeld: pixabay

 

Waardeer dit blogbericht:
0

HRzone is het kennisplatform van HRcommunity. De redactie van HRzone bestaat uit een team van jonge en enthousiaste professionals met een passie voor HR. Contact opnemen met de redactie kan via .


twitter hover 32