04
okt

Recruiter dichter bij doelgroep door partnership Connexys en VONQ

Geplaatst door op in Nieuws
  • Fontgrootte: Groter Kleiner
  • Hits: 4256
  • 0 reactie
  • Afdrukken

Connexys, marktleider in Nederland in recruitment software en VONQ, Europees marktleider in Online Recruitment Marketing diensten, hebben hun diensten gebundeld om recruiters vanuit één omgeving nog makkelijker te laten werven. Binnen de markt is dit een innovatief partnership die het recruitmentproces nog efficiënter inricht.

Datagedreven recruitment

Door de samenwerking tussen Connexys en VONQ krijgen recruiters direct vanuit de recruitment software van Connexys toegang tot het Job Marketing Platform van VONQ. Gijs van Heijst, CEO bij Connexys, legt uit: 'Onze recruitmentsoftware biedt gebruikers al de mogelijkheid om met één druk op de knop vacatures te verspreiden op eigen sites, vacaturesites en social media. Nu VONQ’s Job Marketing Platform volledig is geïntegreerd in onze software, worden relevante vacaturegegevens automatisch ingeladen in het Job Marketing Platform en krijgen gebruikers met slechts enkele klikken toegang tot meer dan 2000 relevante online mediakanalen wereldwijd.'

Wouter Goedhart, CEO bij VONQ, vertelt verder: 'Het slimme algoritme van ons Job Marketing Platform geeft de recruiter een advies bij het selecteren van online mediakanalen, zoals vacaturesites en social mediakanalen, die het beste ingezet kunnen worden om toptalent te bereiken. Dit advies is gebaseerd op miljoenen datapunten. Het beheren van vacatures en de media-inkoop en -distributie is nu mogelijk vanuit één systeem. Dit scheelt de recruiter een hoop tijd en geld.'

Strategische keuze

Het partnership komt voor beide partijen voort uit een strategische keuze. Goedhart licht toe: 'De samenwerking speelt in op de groeiende behoefte van bedrijven om hun recruitmentproces datagedreven in te richten. Het doel dat we voor ogen hebben, is de recruiter sneller en dichter bij hun doelgroep te brengen op basis van performance data. Het koppelen van het recruitmentsysteem van Connexys geeft de recruiter de mogelijkheid alle recruitmentactiviteiten efficiënt in één systeem uit te voeren. Geweldig dat we met Connexys deze strategische stap mogen zetten.' Ook Van Heijst ziet de samenwerking positief tegemoet: 'De integratie zorgt voor een verbreding van onze diensten richting de klant. Deze unieke functionaliteit heeft een global reach en zorgt voor een onderscheidende positionering ten opzichte van onze concurrenten. De integratie ligt daarnaast in lijn met onze missie; het recruitmentproces voor onze klant doeltreffender, sneller en transparanter maken.'

Alles op één plek

Koninklijke BAM Groep is de eerste organisatie die ­­– na een pilotperiode – gebruik maakt van de integratie. Monika Heldoorn, Employer Branding Specialist bij BAM, heeft met smart gewacht op de systeemkoppeling. Heldoorn licht toe: 'Door het grote volume aan vacatures binnen onze organisatie was er echt behoefte aan een verbindend element tussen, enerzijds, de plek waar wij onze vacatures beheren en, anderzijds, onze media-inkoop en -distributie. Alle relevante vacaturegegevens worden automatisch vanuit Connexys in het Job Marketing Platform geladen. Vervolgens selecteer ik de kanalen waar de betreffende doelgroep zich bevindt, en wordt de vacature op alle geselecteerde online media geplaatst. Per campagne scheelt me dit tot wel 45 minuten.'

beeld: pexels

Waardeer dit blogbericht:
0

HRzone is het kennisplatform van HRcommunity. De redactie van HRzone bestaat uit een team van jonge en enthousiaste professionals met een passie voor HR. Contact opnemen met de redactie kan via .


twitter hover 32