02
okt

Van operational excellence naar corporate social responsibility

Geplaatst door op in Artikelen
  • Fontgrootte: Groter Kleiner
  • Hits: 388
  • 0 reactie
  • Afdrukken

Je kunt een medewerker als een productiemiddel zien, maar ook als mens. Die zekerheid, ontwikkelingsmogelijkheden en autonomie wil. En anders een deurtje verder kijkt.

Vanaf het moment dat de economische crisis in 2008 begon, concentreerden organisaties zich op het rationaliseren van hun bedrijfsvoering. Alles was gericht op het efficiënter maken van de bedrijfsprocessen en het minimaliseren van de operationele kosten. Logistieke stromen werden tot op de minuut en de cent doorgerekend. Er sneuvelden managementlagen, er sloten vestigingen en er verdwenen afdelingen. Organisaties werden gerund op basis van Excel-spreadsheets.

Lees verder

Waardeer dit blogbericht:
0

HRzone is het kennisplatform van HRcommunity. De redactie van HRzone bestaat uit een team van jonge en enthousiaste professionals met een passie voor HR. Contact opnemen met de redactie kan via .


twitter hover 32

Reacties