Merkenrecht, commercie en samenleving

Het spanningsveld tussen de commercie van het zakenleven en het algemeen belang van de samenleving tekent zich in het huidige tijdsgewricht scherp af. Onderzoek naar het gedrag van wereldbanken laat zien dat de korte-termijndoelen voorrang krijgen en de lange-termijnstrategie onvoldoende belangstelling heeft.
Auteurs: Luc van Woensel en Caspar van Woensel
Voor andere commerciële instellingen dan wereldbanken geldt dit ook. Bedrijven kennen één primair doel: winstmaximalisatie. Dat schept banen voor de bevolking en levert belastinginkomsten voor de staat op. Zonder winst geen wereld, is de ondernemersvisie.
Deze essay is tot stand gebracht door Total Identity. Total Identity beschrijft de ambitie van organisaties (identiteit), vertaalt deze in de wenselijke breinpositie bij de klant (branding) en betrekt de medewerkers daarbij (internal branding). Total Identity maakt zijn opdrachtgevers fit for the future, door ze via positionering en profilering krachtig in de markt te zetten. Werknemers bij Total Identity worden uitgedaagd zich te ontwikkelen, grenzen over te gaan en te documenteren wat zij zien en wat hun drijft. Deze essay is hier een resultaat van.