26
apr

Interview: 'Ga met je medewerkers echt de dialoog aan'

Geplaatst door op in Artikelen
  • Fontgrootte: Groter Kleiner
  • Hits: 1597
  • 0 reactie
  • Afdrukken

Welk bedrijf scoort het beste op medewerker- en klantbeleving? Op dinsdag 16 mei organiseert Integron De Belevingawards voor organisaties met de hoogste tevredenheidsscores. We stelden over het nut en het doel van de Awards 5 vragen aan Arjen Maliepaard, managing director van Integron.

Waarom de Beleving Awards?
Omdat er op het gebied van beleving, tevredenheid en enthousiasme in Nederland nog heel veel te winnen valt. Veel organisaties roepen dat zij klantbeleving en medewerkerbeleving hoog in het vaandel hebben staan, maar slechts weinig organisaties zijn echt dagelijks bezig om het beste uit klanten en medewerkers te halen. Juist die organisaties die dit wel doen en de ambitie hebben om een echte Topperformer te zijn, geven wij graag een steuntje in de rug. De Beleving Award is een bevestiging voor organisaties dat zij tot de top van Nederland behoren en een aanmoediging dat zij er vooral mee door moeten gaan. Inmiddels reiken we de Awards voor het 8e jaar uit.

Welke criteria zijn van belang om een Beleving Award te winnen?
We houden het graag praktisch. Integron werkt inmiddels voor ruim 400 opdrachtgevers. Dit betekent concreet dat wij jaarlijks 200 klanttevredenheidsonderzoeken en 100 medewerkertevredenheidsonderzoeken uitvoeren. Voor het Facilitair Bedrijf voeren wij ongeveer 50 tevredenheidsonderzoeken uit; die Awards reiken wij overigens in november uit tijdens een apart event voor facility professionals. Op basis van de 100 medewerkertevredenheidsonderzoeken wordt per categorie (sector) jaarlijks bekeken of er voldoende onderzoeken zijn uitgevoerd om een Award uit te reiken. Vervolgens is de selectie per categorie heel simpel: de gemiddeld berekende medewerkertevredenheid per organisatie wordt gerangschikt van hoog naar laag. De top-3 hoogste scores worden genomineerd voor de Medewerker Beleving Awards. Wij kiezen er bewust voor om geen zogenaamde ‘vakjury’ de winnaar te laten bepalen. De medewerkers van de organisaties hebben al gesproken door hun feedback te geven. Laat iedere organisatie daar vooral naar luisteren en ga met je medewerkers nu echt de dialoog aan. Dat is in de huidige tijd de enige manier om je organisatie te laten excelleren.

Beleving Awards Integron 2017

Waarom moet je als HR-professional hierbij aanwezig zijn?
De Beleving Awards is hét jaarlijkse event waar organisaties en HR-professionals bij elkaar komen die één ding gemeen hebben: 'Hoe kunnen we het beste uit klant en medewerkers halen?' HR-professionals die op dit gebied op zoek zijn naar best practices vanuit de praktijk en graag in contact komen met de Topperfomers op het gebied van Medewerkerbeleving moeten zeker aanwezig zijn.

Wat kunnen deelnemers verwachten op het event?
Zoals ieder jaar worden de Awards uitgereikt en de winnaars bekend gemaakt. Dit is natuurlijk leuk om mee te maken, maar niet dé reden voor de HR-professional om aanwezig te zijn. Naast de uitreiking van de Awards organiseren we 5 breakout sessies met opdrachtgevers: Asito, Flash Europe, Smallsteps, Iselinge Hogeschool en Hallmark. Zij delen hun inspirerende verhaal. Daar zijn we trots op. Ook komen we met 2 nieuwe Awards, namelijk de 'grootste stijger' op het gebied van klantbeleving en medewerkerbeleving. Tenslotte hebben we dit jaar met Allard Droste, auteur van bestseller 'Semco in de Polder', een geweldige keynote spreker in ons midden.

Waarom is er gekozen voor deze nieuwe invalshoek met de break-out sessies?
In 2015 hebben we tijdens het event voor het eerst een aantal opdrachtgevers aan het woord gelaten. Ook vorig jaar kozen we voor dit concept in de vorm van plenaire presentaties. Dit werd door onze gasten als zeer positief ervaren. Klanten met echte verhalen. Niet alleen mooie verhalen, maar ook aandacht voor hoe moeilijk het is om in de tijd echt beter te worden en een hogere waardering van je medewerkers en klanten te krijgen. Onze gasten bleven na afloop echter met veel vragen zitten waar, gezien het plenaire karakter, geen antwoord op gegeven kon worden. Onze klanten en relaties hebben sterk de behoefte om kennis te delen, vragen te stellen, van elkaar te leren en echt in gesprek te gaan met inspirerende opdrachtgevers. De break-out sessies zijn daarvoor dit jaar de oplossing. We hebben dit dus niet zomaar bedacht vanuit enkel vernieuwing, maar gecreëerd vanuit de klantbehoefte, door echt te luisteren. Tijdens het event kunnen deelnemers niet 1 maar 2 breakout sessies bezoeken. Asito, Flash Group, Hallmark, Iselinge Hogeschool en Smallsteps vertellen hoe zij het beste uit klant en medewerker halen. In een kleine en interactieve setting wordt kennis gedeeld, kunnen vragen gesteld worden en kan men elkaar inspireren en uitdagen.

Nieuwsgierig geworden wie de Awards in ontvangst mag nemen en wil je twee inspirerende break-out sessies volgen? Kom ook (gratis!) naar de Belevingawards op 16 mei

 

 

Waardeer dit blogbericht:
0
Getagged in: Goed werkgeverschap

HRzone is het kennisplatform van HRcommunity. De redactie van HRzone bestaat uit een team van jonge en enthousiaste professionals met een passie voor HR. Contact opnemen met de redactie kan via .


twitter hover 32

Reacties